အာနာပါ နႆတိသည္ ကာယာႏု ပႆနာ သတိပဌာန္ တစ္မ်ိဳး ျဖစ္ပါသည္။
အာနာပါနသည္ ထြက္ေလ ၀င္ေလဆိုသည့္ ၀ါေယာဓါတ္ ေခါင္းေဆာင္သည္ ဓါတ္တရားေတြ စုေပါင္း ထားေသာ ကာယကို အစိတ္စိတ္ အမႊာမႊာ ကြဲသြားေအာင္ အဖန္ဖန္ အထပ္ထပ္ ရႈရေသာ သတိပဌာန္ကို ေခၚပါသည္။
ခႏၶာကိုယ္ကို ေျဖာင့္ေျဖာင့္ ထား၍ သတိကို
ႏွာေခါင္း ရွည္ေသာ ပုဂၢိဳလ္ဆိုလွ်င္ ႏွာသီး၀၊ ႏွာေခါင္းတိုလွ်င္ အထက္ႏုတ္ခမ္း မွာထားပါ။ ထြက္ေလ ၀င္ေလကို သတိနဲ႔ ၀င္၊ ထြက္ေစရမည္။
က) မွတ္နည္းမွာ
- ၁) ထြက္ေလ ၀င္ေလ တစ္စံုကို ၁၊ ၂၊ ၃၊ ၄၊ ၅ ဟု မွတ္တဲ့နည္း။
- ၂) အႏုပတၱာနည္း - ေနရာတစ္ခုခုမွာပဲ သတိကိုထားပါ။ ထြက္ေလ ၀င္ေလကို စ၊ လယ္၊ ဆံုး သိေအာင္ လုပ္တဲ့နည္း။
- ၃) ဌာပနာနည္း - ထိတဲ့ ေနရာမွာ ထိထိေနတာ သိေအာင္ လုပ္တဲ့နည္း။
ခ) ၾကာတာ၊ ျမန္တာ သိေအာင္ လုပ္ပါ။ တိုတိုလား၊ ရွည္ရွည္လား သိေအာင္ လုပ္ရမည္။
ဂ) ျပင္းထန္သလား၊ ႏူးညံ့သလား သိေအာင္ လုပ္ရမည္။
ထြက္ေလ ၀င္ေလသည္ စိတၱဇ ၀ါေယာ ျဖစ္လို႔ စိတ္ေပၚ မူတည္သည္။ စိတ္ေတြ ၾကမ္းလွ်င္ ထြက္ေလ ၀င္ေလက ၾကမ္းသည္။ နီ၀ရဏ တရား ၅ ပါး မကင္းလွ်င္ ပ်ံ႕လြင့္တဲ့ စိတ္က ပူေလာင္တဲ့ သေဘာ ရွိပါသည္။ ၄င္းေၾကာင့္ ျဖစ္တဲ့ စိတ္က ၾကမ္းပါသည္။
နီ၀ရဏဆိုသည္မွာ-
- ၁) တစ္စံုတစ္ခုကိုလိုခ်င္တဲ့စိတ္
- ၂) အလိုမက်တဲ့စိတ္
- ၃) ငိုက္မ်ဥ္းတာ
- ၄) ပ်ံ႕လြင့္တာ၊ ပူပန္တဲ့စိတ္
- ၅) မဆံုးျဖတ္ႏိုင္တဲ့စိတ္
ဃ) နီ၀ရဏ ကင္း၍ စိတ္ေတြ သိမ္ေမြ႔သြားတဲ့ အခါ ၀င္ေလ ထြက္ေလသည္ နူးညံ့ လာပါသည္။ သိပ္ၿပီး သိမ္ေမြ႔ လာရင္ ထြက္ေလ ၀င္ေလ ရွိမွ ရွိေသးလားလို႔ ထင္ရ တတ္ပါသည္။ ေအာက္ပါ ပုဂၢိဳလ္မ်ား မွသာ ထြက္ေလ ၀င္ေလ ခ်ဳပ္ပါသည္။
- ၁) အမိ၀မ္းထဲက ကေလး
- ၂) ေသသြားတဲ့ပုဂၢိဳလ္
- ၃) ေသခါနီးမိန္းေမ်ာေနတဲ့သူ
- ၄) စတုထၱစ်ာန္၀င္စားေနသူ
- ၅) နိေရာဓသမာပတ္၀င္စားသူ
- ၆) ျဗဟၼျပည္ေရာက္ေနပုဂၢိဳလ္(ျဗဟၼာ)
င) ၀ီရိယ စိုက္ၿပီး ရႈလွ်င္ သိမ္ေမြ႔ေနေသာ ၀င္ေလ ထြက္ေလကို ေတြ႔လာ လိမ့္မည္။ စိတ္ေတြ ၾကည္လာ တတ္သည္။
အျဖဴေရာင္ ညစ္ေထးေထး နမိတ္ စေပၚ လာမည္။ ေပၚလာ ကာစတြင္ ၀င္ေလ ထြက္ေလက သတ္သတ္ နမိတ္က သတ္သတ္ ျဖစ္ေန တတ္သည္။ ယင္းသို႔ နမိတ္ေပၚ လာလွ်င္ စိတ္က ေပၚလာေသာ နိမိတ္ေပၚ ေရာက္သြား တတ္သည္။
နမိတ္ကို ဆက္ရႈ ရမည္။ နမိတ္ ေပ်ာက္ သြားလွ်င္ ဘာ၀နာ စိတ္ကို ၀င္ေလ ထြက္ေပၚ ျပန္တင္ရမည္။ ဘာ၀နာ စိတ္အား ေကာင္းလွ်င္ နမိတ္ႏွင့္ ၀င္ေလ ထြက္ေလတို႔ တစ္ထပ္တည္း က်လာ လိမ့္မည္။
ယင္းေနာက္မွာ ႏွာေခါင္းထဲက လႈပ္ရွားေနေသာ မီးခိုးတန္းလို၊ ျဖဴျဖဴ ေဖြးေဖြး ၀ါဂြမ္းဆိုင္လို အစတြင္ ျဖစ္မည္။ ဘာ၀နာစိတ္ ခိုင္ခံ့ လာေသာ အခါ ျဖဴေဖြး ၾကည္လင္ ေတာက္ပေသာ မီးေခ်ာင္းလို ၾကည္လို နကၡတ္လို ပုလဲလံုး ရြဲလံုးလို ေပၚလာ တတ္သည္။ စ်ာန္လမ္း သြားခ်င္လွ်င္ ေပၚလာေသာ နမိတ္ကို မလြတ္တန္း ရႈဖို႔ လိုပါသည္။
လႈပ္ေနတဲ့ နမိတ္က ျငိမ္သြားသည္ အထိ အာရံုျပဳ ပါြမ်ားလွ်င္ စ်ာန္စခန္းသို႔ ေရာက္ၿပီ။ ၄င္းစ်ာန္ကလည္း နီ၀ါရဏ ၅ ပါးကို ေလာင္ကႊ်မ္း သြားေစပါသည္။
နမိတ္ ၃ မ်ိဳးမွာ -
- ၁) မူလ ၀င္ေလထြက္ေလက ပရိကမၼနမိတ္
- ၂) မီးခိုးတန္းလို ၀ါဂြမ္းဆိုင္လို အစရွိတဲ့ လႈပ္ရွားၿပီးေနတဲ့နမိတ္က ဥဂၢဟနမိတ္
- ၃) ၾကည္လင္ေတာက္ပၿပီး ျငိမ္၍ေပၚလာတာက ပဋိဘာဂနမိတ္္
စ်ာန္မွာ အဂၤါ ၅ ပါး ရွိသည္။
- ၁) စိတ္ကို နမိတ္ေပၚ မေရာက္ေရာက္ေအာင္ တင္ေပးရတဲ့ ၀ိတက္
- ၂) ထိုနမိတ္ကို အဆက္မျပတ္ ဆင္ျခင္ေနတဲ့ သံုးသပ္ေနတဲ့ ၀ိစာရ
- ၃) ၀ိစာရႏွင့္ နမိတ္ကို ဆင္ျခင္ပါ မ်ားေတာ့ ပြတ္ပါ မ်ားရင္ အေရာင္
တလက္လက္ ထြက္လာေသာ ေရႊပုထိမ္ သည္ရဲ႕ လက္၀တ္ ရတနာမ်ားလို လႈပ္ရွားေနတဲ့
နမိတ္ကၿငိမ္ၿပီး ၾကည္လင္ လာသည္။ (ထိုနမိတ္ကို ႏွစ္သက္တဲ့ သိမ့္ကနဲ
ၿငိမ့္ကနဲ ခံစားတတ္တဲ့ ပီတိ)
- ၄) ေအးခ်မ္းတဲ့ သေဘာ ပႆဒၵိ၊ စိတ္ေတြလဲ ေအးခ်မ္လို႔ ခႏၶာကိုယ္လဲ
ေအးခ်မ္း လာသည္။ ေျငာင္းညာကိုက္ခဲျခင္း မရွိ။ ခႏၶာ ကိုယ္ႀကီးကို ေအာက္က
ေျမာက္ပင့္ လိုက္သလို ေပါ့ေနသလို ခံစားရသည့္ လဟုတာ။ ေအာက္မွာ ထိေနတယ္လို႔
မထင္ရ။ နတ္စည္းစိမ္ တမွ်ဟု ဆိုပါသည္။
- ၅) ေနာက္ဆံုး စိတ္က တည္ၿငိမ္သြားတဲ့ ဧကဂၢတာ။ သမာဓိ ရသြားပါၿပီ။
ပထမစ်ာန္ဟု ေခၚသည္။ စိတ္က နီ၀ရဏလြတ္လို တက္ၾကြ လန္းဆန္း ေအးခ်မ္း ေနပါတယ္။
ဤေနရာတြင္ ၀ိပႆနာ မရႈလိုေသး ပါက ၀ိတက္ ၀ိစာရကို ပယ္လွ်င္ ဒုတိယစ်ာန္၊ ပီတိကို ပယ္လွ်င္ တတိယစ်ာန္၊ သုခကို ပယ္လွ်င္ စတုထၳစ်ာန္ အထိ တက္သြားႏိုင္သည္။
စ်ာန္စခန္း သြားရင္ ဉာဏ္မလို ေသးပါ။ ရႈရံုပဲ ရႈေနရင္း တက္သြား ပါသည္။ ပထမစ်ာန္ ရၿပီး ၀င္ေလ ထြက္ေလ ဆိုေသာ တြန္းကန္ လႈပ္ရွား တတ္သည့္ ၀ါေယာဓါတ္ ျဖစ္သည့္ ရူပ္ကို ရႈရင္ ကယာႏု ပႆနာ။ ပီတိ၊ သုခ ဆိုသည့္ ေစတသိတ္ မ်ားကိုရႈရင္ ေ၀ဒနာႏု ပႆနာ။ ၾကည္လင္ ေနသည္ကို သိေနေသာ စိတ္ကို ရႈရင္ စိတၱာႏု ပႆနာ။ ထိုစိတ္ ေစတသိတ္ႏွင့္ ရုပ္မ်ား မျမဲဘူး ဆိုသည့္ အနိစၥသေဘာ၊ ကုန္ေပ်ာက္ တတ္သည္ ဆိုသည့္ ၀ိရာဂသေဘာ (တက္မက္ စရာ မရွိ)၊
ခ်ဳပ္ေပ်ာက္ ပ်က္စီး တတ္သည္ ဆိုသည့္ နိေရာဓ (ခိုင္ျမဲသည္ဟု မယူဆ)၊ စြန္႔ပစ္ရမည္ ဆိုသည့္ ပဋိနိေသကသေဘာ၊ အခ်က္ ၄ ခ်က္ ပါေသာ ဓမၼာႏုပႆနာ။ ယင္းသို႔ သံုးသပ္ေသာ ဉာဏ္က သမၼသနဉာဏ္ရဲ႕ အစ ျဖစ္ပါသည္။ ထြက္ေလ ၀င္ေလက ရုပ္၊ ပီတိပႆဒၵိ ခံစားမႈ ေ၀ဒနာသည္ ေစတသိတ္၊ ခ်မ္းသာမႈကို သိေနသည့္ စိတ္သည္ ၀ိဉာဏ္၊ ယင္းစိတ္ေစ တသိတ္ ရုပ္မ်ားကို ပိုင္းပိုင္း ျခားျခား သိလာခဲ့ေသာ ဉာဏ္ကို နာမ ရူပ ပဋိေစၧဒ ဉာဏ္။ သကၠာယဒိဌိ ကင္းသြားပါၿပီ။
ထိုနာမ္ ရုပ္ႏွစ္ပါးသည္ အ၀ိဇၨာ၊ တဏွာ၊ ကံဆိုေသာ ေ၀းေသာ အေၾကာင္းေၾကာင့္ ျဖစ္ရပါသည္။ ထြက္ေလ ၀င္ေလ တည္းဟူေသာ ၀ါေယာရုပ္၏ အနီးဆံုး အေၾကာင္းမွာ စိတ္ျဖစ္ပါသည္။ အေၾကာင္းႏွင့္ အက်ိဳးကို သိမ္းဆည္း တတ္သည့့္ ဉာဏ္သည္ ပစၥယ ပရိဂၢဟဉာဏ္ ျဖစ္ပါသည္။
ဤသို႔ အေၾကာင္း အက်ိဳးေၾကာင့္ ျဖစ္ေနေသာ ရုပ္နာမ္ႏွစ္ပါး၏ အနိစၥ၊ ဒုကၡ၊ အနတၱကို ဓမၼာႏုပႆနာ သတိပဌာန္ႏွင့္ ၀ိပႆနာ ရႈလွ်င္ သမၼသနဉာဏ္ ျဖစ္ၿပီ။ ၄င္းရုပ္နာမ္ မ်ား၏ ျဖစ္လာတာ ပ်က္လာတာကို ျမင္ေသာ ဉာဏ္က ဥဒယဗၺယဉာဏ္ ျဖစ္သည္။ ျဖစ္လာတာေတြ႔လွ်င္ ဥေစၧဒဒိဌိ ျပဳတ္ၿပီး ပ်က္တာေတြ႔လာေသာ္ ျမဲသည္ဆိုေသာ သႆတဒိဌိ ျပဳတ္ပါသည္။
ျဖစ္ျခင္းႏွင့္ ပ်က္ျခင္းတြင္ ပ်က္ျခင္းက ေၾကာက္စရာ ေကာင္းသည့္ သေဘာေဆာင္လို႔ ဉာဏ္က ပ်က္သည့္ ဘက္ကိုပဲ ဒလစပ္ ရႈ သြားပါသည္။ အပ်က္ကို သံုးသပ္ျခင္းက ဘဂၤဉာဏ္ ျဖစ္ ပါသည္။ ၀ါေယာရုပ္ ကိုပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ ေ၀ဒနာ တစ္လံုးကို ျဖစ္ျဖစ္၊ ၾကည္လင္ေနေသာ စိတ္ကေလး တစ္လံုးကို ျဖစ္ျဖစ္ ေပ်ာက္ပ်က္ သြားေနသည္ကို ျမင္ေသာအခါ ေၾကာက္စရာ ဆိုသည့္ သံေ၀ဂ ဉာဏ္ ဘယဉာဏ္ ေပၚလာပါသည္။
ထိုေပ်ာက္ပ်က္ေနေသာ ခႏၶာက အားကိုး စရာ မဟုတ္ဟု သိေသာ ဉာဏ္ျဖစ္သည့္ အာဒီန၀ဉာဏ္ ျဖစ္လာ ေစပါသည္။ ယင္းေနာက္တြင္ ၿငီးေငြ႔ေသာ နိဗၺိဒါဉာဏ္ ေပၚပါသည္။ ထိုသို႔ မလိုခ်င္ပဲ ရႈမွတ္ေန ရတာကို လြတ္ခ်င္ေသာ မုဥၥိတုကမ်တာဉာဏ္ ေပၚလာ ပါသည္။
သို႔ေသာ္ ေရနစ္မွာေၾကာက္၍ ေခြးေသေကာင္ ပုပ္ကို အတင္း ဖက္တြယ္ ထားသူကဲသို႔ မလႊတ္ပဲ ဤသခၤတကိုပင္ အနစၥ၊ ဒုကၡ၊ အနတၱဟု ဘာ၀နာ စိတ္ျဖင့္ ဖိၿပီး ရႈမွတ္ေနေသာ ပဋိသခၤါဉာဏ္ ဆက္ျဖစ္ လာပါသည္။ ယင္း အခိုက္တြင္ သခၤတ တရားကို သုခ၊ ဒုကၡေသာမနႆ မပါေသာ ဥပကၡာ ေ၀ဒနာ ျဖစ္ေနပါၿပီ။
၄င္းဉာဏ္ကို သခၤါ ရုပကၡာဉာဏ္ ဟု ေခၚပါသည္။ ထို႔ေနာက္မွာ မဂ္ျဖစ္ေပၚရန္ ေက်းဇူးျပဳသည့္ အႏုေလာမဉာဏ္ ျဖစ္ေပၚလာပါၿပီ။ ဆက္လက္၍ အထူးေၾကာင့္ၾက မစိုက္ရပဲ ေဂါၾတဘု ဉာဏ္ ေပၚလာပါသည္။ ထိုဉာဏ္က သခၤတ အာရံုကို မယူေတာ့ပဲ အသခၤတကို ေမ်ာ္ၾကည့္သည့္ ဉာဏ္ျဖစ္ပါသည္။
ယင္းေနာက္တြင္ မဂ္ဉာဏ္၊ ဖိုလ္ဉာဏ္ အစဥ္ အတိုင္း ေပၚလာ ပါေတာ့သည္။ ထိုေနာက္ ခ်ဳပ္ေပ်ာက္ခဲ့ပံု ပယ္ၿပီးကိေလသာ မ်ားကို ျပန္ဆင္ျခင္သည့္ ပစၥ၀ကၡဏာၪာဏ္ ေပၚလာပါသည္။
အာနာပါန သတိပဌာန္သည္ သတိပဌာန္ ေလးပါး ျပည့္စံုသည့္အတြက္ ေဗာဇၥ်င္ ရ ပါး ျဖစ္ပါသည္။
(ဆရာေတာ္ အရွင္ဉာဏိသရ ေဟာၾကားေသာ အာနပါနသတိပဌာန္ တရားထဲမွ ေကာက္ႏုတ္ ေဖာ္ျပပါသည္။)
တဆင့္ ဓမၼဒါန တင္ျပအပ္ ပါသည္ခင္ဗ်ာ (ဗဟုသုတ တိုးပြားနိုင္ၾက ပါေစခင္ဗ်ာ)
(Post မ်ားမွ ဓမၼ တရားေတာ္မ်ားကို အမ်ားသူငါ ဖတ္ရွဳ ေလ့လာ ကုသိုလ္ပြား နုိင္ရန္္ အတြက္ ထပ္ဆင့္၍ ေဝမ်ွ Share ျခင္းျဖင့့္္ ကုသိုလ္ ယူနိုင္ၾက ပါသည္္ ခင္ဗ်ာ)
No comments :
Post a Comment